Povinné datové schránky od roku 2023 pro všechny OSVČ

Od roku 2023 se OSVČ a také některým dalším fyzickým osobám zřídí datové schránky. S datovými schránkami se navíc pojí i další změny.

Nově je například i u poštovních datových zpráv stanoveno, že po 10 dnech se zpráva považuje za doručenou.

 

Ze zákona mají aktuálně zřízenu a musí používat datovou schránku tyto subjekty:

  • právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku
  • právnická osoba zřízená zákonem
  • organizační složky podniku zahraniční právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku
  • advokát
  • daňový poradce
  • statutární auditor
  • insolvenční správce
  • znalec, soudní tlumočník a soudní překladatel
  • orgány veřejné moci.

 

Od roku 2023 budou povinně zřízeny datové schránky všem podnikajícím fyzickým osobám.

Datová schránka fyzické osoby bude také zřízena občanům, kteří poprvé použijí prostředek pro elektronickou identifikaci vydaný v rámci kvalifikovaného systému elektronické identifikace.

 

Jinými slovy, když se jakýkoli občan poprvé někam přihlásí přes NIA, bude mu ihned zřízena datová schránka.

Datové schránky budou zřízeny také každé právnické osobě, která ji ještě nemá. Tedy těm, které jsou zapsány ve spolkovém či nadačním rejstříku, rejstříku ústavů, společenství vlastníků jednotek nebo obecně prospěšných společností.

Jak pracujeme

Online externí zpracování

Klient nám zašle doklady poštou anebo onedrive. Všechny doklady má k dispozici online. Výhoda je úspora za koupi vlastního ekonomického softwaru.

Online interní zpracování

Klient nám zašle doklady poštou anebo onedrive. Poskytne nám vzdálený přístup do svého ekonomického softwaru. Výhoda je že, si klient může sám vést sklady, tisknout sestavy atd.

Účetní
dohled

Klient si dělá účetnictví sám, my sloužíme pouze jako dohled online, zda jsou jsou všechna zadaná data v souladu se zákonem o účetnictví. Výhoda je úspora za vedení účetnictví.

Interní
spolupráce

Tento způsob jsme schopni aplikovat do 50 km od Ostravy, klient musí počítat s poplatky za dopravu) Interní účetnictví, náš účetní dochází do společnosti klienta a zpracovává doklady přímo v kanceláři klienta.

Nezávazná poptávka

Něco se pokazilo. Zkuste odeslat formulář znovu!

Všeobecný kontakt

Posílání dokladů

Daňový poradce

EFFERENS s.r.o.

Sídlo firmy:

Vršovců 2120/1a
Mariánské Hory
709 00 Ostrava

IČ: 14288940 

Provozní doba

Volejte 9:00 – 18:00